Wat is er nieuw bij far cry 6 ten opzichte van voorgaande versies?

Op de Ubisoft Store kon je Far Cry 6 als eerste pre-orderen met exclusieve pre-order bonussen maar nu het spel is uitgekomen kunnen wat zeggen van hoe het dingen anders doet dan voorgaande versies. Hoewel de serie vaak beschuldigt wordt van steeds hetzelfde spel te zijn denk ik dat de meeste mensen dat zwaar overschatten. Het is niet Ubisoft’s schuld dat Far Cry 3 een gouden formule was en dat tegenwoordig super veel spellen ook nog eens Far Cry na apen. Is dat niet ook verkeerd dan? Maar om de cynische mensen stil te krijgen zal ik hier uitleggen wat er nieuw is in Far Cry 6 ten opzichte van de voorgaande versies.

Het verhaal is echt verbeterd

Far cry 6 is de eerste Far Cry sinds de derde uit de serie die een goed verhaal weet te vertellen. Ik heb alle Far Cry spellen behalve de eerste gespeeld en ik kan zeggen dat ze voor deel zes eindelijk weer wat anders gedaan hebben. Je speelt als een one-man army die erop uit is om de kwaadaardige dictator van een land te verslaan en om rust en vrede te brengen. Je begint als iemand die geweld verafschuwd maar langzamerhand wordt je er steeds beter in terwijl je jaagt op allemaal dieren tussen de verhaalmissies in. En dat is niet het enige wat verbeterd is.

Ze hebben heat ook beter gemaakt

De Far Cry games hebben vanaf de tweede in de serie altijd al een heat systeem gehad. Als je niet weet wat een heat systeem is. Als je in een spel iets verkeerd doet gaat je heat omhoog. Des te hoger je heat des te meer de politie of iets vergelijkbaars naar jou op zoek gaat. Meestal werkt dit op een vrij arcadey manier. In GTA bijvoorbeeld ging het van politie, naar SWAT, naar leger. Niet bijzonder realistisch maar uitermate grappig. In Far Cry 6 is het heat systeem veel ingewikkelder gemaakt en kun je als je veel dingen opgeblazen hebt niet meer zomaar over straat lopen in de stad.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.